Ökad kontroll över kemiska reaktioner och balans av förstärkningsmekanismen och rullmotståndet.
1 Tester utförda av TÜV SÜD på begäran av Bridgestone i juni 2022 vid anläggningarna ATP Papenburg (Tyskland) och Bridgestone EUPG (Italien) för våttest med BMW 520i och BMW 530d, med däckstorlek 245/45 R18 100Y XL. Turanza 6 jämfört med prestandan hos huvudkonkurrenterna i samma segment: CONTINENTAL Premium Contact 6, MICHELIN Primacy 4+, PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) Rapport nr. [713263409]. VATTENPLANING I SIDLED, betyg: BRIDGESTONE Turanza 6 (100,0 %), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (96,9 %), CONTINENTAL Premium Contact 6 (92,0 %), MICHELIN Primacy 4+ (90,2 %). VATTENPLANING I RAKT LINJE, betyg: CONTINENTAL Premium Contact 6 (100,2 %), BRIDGESTONE Turanza 6 (100,0 %), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (98,9 %), MICHELIN Primacy 4+ (98,5 %). VÅTGREPP I SIDLED, betyg: BRIDGESTONE TURANZA 6 (100,0 %) CONTINENTAL Premium Contact 6 (97,0 %), MICHELIN Primacy 4+ (95,1 %), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (93,3 %). BROMSSTRÄCKA PÅ VÅTT UNDERLAG (Ø BERÄKN. Stoppsträcka [m] 80-20 km/h) betyg: CONTINENTAL Premium kontakt 6 (33.0), BRIDGESTONE Turanza 6 (33.7), PIRELLI Cinturato P7 (P7C2) (34.4), MICHELIN Primacy 4+ (36.0).
2 Baserat på internt riktmärke Turanza 6 vs. Turanza T005 (ref. storlek 205/55 R16).
*ENLITEN är tekniker som ger klassens bästa däckprestanda och tar steget mot hållbarhet jämfört med tidigare generationer.
Ökad kontroll över kemiska reaktioner och balans av förstärkningsmekanismen och rullmotståndet.
Med sammanlänkad mekanism för ökad
styrka i lokalt mönster och mindre glid jämfört med föregångaren.
Hjälper till att förbättra däckets grepp på vått underlag genom att leda vatten bort från däckets yta och minimera risken för vattenplaning.
Tack vare däckens nya stomkonstruktion och mönsterdesign räcker Turanza 6 längre med lägre bensin- eller energiförbrukning tack vare minskat rullmotstånd. Däckens aerodynamiska ”Rim Guard”-form skyddar dem från ändringar i skarpa kurvor och minskar dragmotståndet.