Ny formel för förbättrad kontakt med vägytor, prestandabalans och förbättrad slitstyrka.
Ny formel för förbättrad kontakt med vägytor, prestandabalans och förbättrad slitstyrka.
Förbättrar fästet hos mönsterkanter i kontakt med snöytan i dragläge och vattenevakuering längs tvärgående spår
De avfasade blockkanterna är anpassade över slitbanan för att optimera kontaktytan utan att påverka blockets styvhet.
Optimerat sajpavstånd för förbättrad snöfångst under manövrar och förbättrad blockstyvhet för bättre bromsning på våta och torra ytor.
Ytterligare hål i huvudspåren för bättre snöfångst.
Tester utförda av TÜV SÜD på begäran av Bridgestone i februari 2023 vid Bridgestone EUPG (Italien), Bridgestone SPG (Sverige) och ATP Papenburg (Tyskland) för tester med Volkswagen Golf VIII, med däckstorlek 205/55 R16 94 V XL Turanza All Season 6 jämfört med huvudkonkurrenternas resultat i samma kategori: Michelin CrossClimate 2, Continental AllSeasonContact och Goodyear Vector 4Season Gen3. TÜV SÜD rapportnr. 713281374.
1 Bromsa i våta förhållanden (80 km/h till 20 km/h, avstånd i meter): Bridgestone (27,2), Continental (28,3), Goodyear (28,9), Michelin (31,4). Bromsa i torra förhållanden (100 km/h till 0 km/h, avstånd i meter): Bridgestone (37,8), Continental (38,6), Goodyear (41,3), Michelin (42,3). Bromsa i snöförhållanden (40 km/h till 5 km/h, avstånd i meter), Michelin (17,1), Bridgestone (17,3), Goodyear (17,5), Continental (18,0).
2 Rankad tvåa för prestanda i snöförhållanden (acceleration, bromsning, sidgrepp, väghållning), genomsnittligt betyg i %: Michelin (101,5 %), Bridgestone (100 %), Goodyear (96,4 %), Continental (95,8 %).
3 Baserat på interna tester utförda på Bridgestone Turanza All Season 6 vs. Bridgestone Weather Control A005 EVO, ref. 205/55 R16.