Däckteknologier

Bridgestone jordbruksdäck

Med Bridgestone-däck tänjer du på gränserna för däckprestanda

HARMONISERING AV STANDARDER

Europeiska tekniska organisationen för däck och fälgar (ETRTO) harmoniserar de tekniska standarderna för däck och gör dem utbytbara. Traktordäck har historiskt sett utvecklats i samma takt som de nya traktorgenerationerna. För att ge större lastkapacitet och bättre dragkraft var lösningen först att förstora däcksektionen. Därför har serierna gradvis diversifierats från 85-serien till den extra stora serien. Men när det inte längre var möjligt att utöka däcksektionen ytterligare, möjliggjorde IF- och VF-teknikerna större lastkapacitet, bättre dragkraft och bättre markskydd. Med IF- och VF-däck ökar fotavtrycket inte i bredd utan i längd. Utöver dessa tekniska standarder bidrar varje däcktillverkare med sin expertis för att öka däckets prestanda med hjälp av exklusiva interna och externa däckkomponenter. Låt oss upptäcka all däckteknik som Bridgestone föreslår för att flytta fram gränserna för däckprestanda.

Teknologier för traktordäck

Fördelar med VF-däckteknik

VF-teknologi för VT-TRACTOR

"Very High Flexion Tyre" (VF) beskriver en däckkonstruktion där stommen har en högre böjförmåga än motsvarande standarddäck. Detta ger en högre böjförmåga än motsvarande standarddäck och ökar därmed dess fotavtryck. Det ökar också lastkapaciteten med upp till 40 %. På fältet fungerar IF-däcket med lägre lufttryck, vilket minskar markpackningen och därmed ger en högre avkastning. På vägen bär IF-däcken större laster, vilket innebär färre transportcykler på vägen. Du sparar tid och minskar dina driftskostnader.
Upptäck VF Bridgestones däckteknologier
NRO-märkning på däck

Alternativ för smala fälgar (NRO) för VT-TRACTOR-däck

NRO-märkningen gör det möjligt att använda en smalare fälgbredd än vad som normalt tillåts enligt ETRTO-standarderna för antingen IF- eller VF-däck av samma storlek. Det undviker systematiska förändringar av fälgen för att gynna VF-tekniken. Bridgestones NRO-märkta däck har två uppsättningar unika sidoväggsmärkningar som markeras på bilden.

VT-COMBINE däckteknik

VT-COMBINE hög lastkapacitet

IF CFO och VF CFO på VT-COMBINE skördedäck.

Kombinationen av Bridgestone IF CFO framdäck och Bridgestone VF CFO bakdäck ger högre belastning jämfört med standarddäck, eller lägre tryck vid samma belastning. Bridgestone VT-COMBINE, Hög belastning vid cyklisk fältverksamhet (CFO) innebär stora produktivitetsvinster. VT-COMBINE-däck är utformade för att bära högre belastningar än motsvarande standarddäck. Cyklisk fältverksamhet i synnerhet tillåter cyklisk (upprepad) högre belastning när klippplattformen är upphöjd eller när spannmålstanken är full, t.ex. upp till 86 % belastningsbonus under vissa förhållanden.
Titta på videon om VT-COMBINE-tekniken

Överlägsen motståndskraft mot slitage och skador

Bättre motståndskraft mot slitage och skador

Överlägsen blandning för alla Bridgestone-däck

Bridgestones jordbruksdäck är tillverkade av en slitstark blandning som innehåller vegetabiliska oljor. Vår senaste blandningsmix för alla Bridgestone-jordbruksdäck är delvis tillverkad av vegetabiliska oljor och ersätter en del petroleumbaserade oljor. Den nya generationens slitbaneblandning för Bridgestone lantbruksdäck ger ännu bättre slitstyrka och skadebeständighet än Bridgestones tidigare generation.

Teknik för pärlor

Större flexibilitet vid lågt däcktryck

Design med pärla S-Line

Bridgestones unika och robusta S-LINE-höjdprofil säkerställer hållbarhet under extrema förhållanden med stor böjbarhet vid lägre tryck för att minska markpackningen, men även vid höga och ständigt varierande belastningar.

Hitta återförsäljare

Sök återförsäljare genom att ange postnummer eller ort

Flygfoto av en stor gård.